Ce îşi doresc femeile de la furnizorul lor de servicii de sănătate


            Pentru 70% dintre mame, complexitatea medicală este cea mai importantă într-un spital

     Reţeaua privată de sănătate Regina Maria va inaugura oficial, la începutul lunii octombrie Spitalul Băneasa, primul spital privat din România dedicat sănătăţii femeilor şi copiilor. Spitalul Băneasa reuneşte serviciile complexe de obstetrică-ginecologie cu cele de pediatrie, din momentul naşterii, până la 18 ani. Până la momentul lansării, Reţeaua Regina Maria şi-a propus să afle răspunsul la întrebarea „Ce îşi doresc femeile de la furnizorul lor de servicii de sănătate” chiar de la femei. Pe microsite-ul www.ceisidorescfemeile.ro, prin completarea unui chestionar, pacientele au fost invitate să împărtăşească tot ce este important atunci când vin la medic pentru ele sau pentru copiii lor.

    1517 femei au completat chestionarul, în perioada 1 august - 6 septembrie 2012. Dintre acestea, 763 sunt mame (50.30%), 619 femei fără copii (40.80%) şi 135 femei însărcinate (8.90%).

    Studiul evidentiază tendinţa accentuată a mamelor de a se informa în legătură cu medicul sau cu spitalul la care merg pentru ele sau pentru copiii lor. 85,98% dintre mame cred că cel mai important atribut al unui spital de pediatrie este să găsească aici medici pregătiţi, care să lucreze în echipă cu alte specialităţi către care le poate îndruma (55,5%), iar medicii ar trebui să le acorde timp suficient pentru un diagnostic corect (77,33%), să ia în calcul tot istoricul medical şi nu doar o nevoie punctuală (68,94%) şi, într-o măsură mai mică, să aibă o reputaţie bună (39,32%). La întrebarea legată de cea mai importantă calitate pe care medicul ar trebui să o aibă, 66,84% dintre mămici au răspuns că medicul ar trebui să le ofere soluţiile cele mai potrivite pentru cazul lor.

    Mediul on-line este o sursă credibilă de informaţii medicale, însă medicul rămâne principala sursă de încredere pentru 88% dintre femeile care au copii. Se confirmă faptul că alegerea serviciilor medicale  are la bază o etapă de informare din mai multe surse, până în momentul în care pacienta ajunge la cabinet. În momentul în care se confruntă cu o problemă de sănătate, mămicile le cer sfatul şi prietenelor apropiate (15,20%), se sfătuiesc cu soţul (12,32%) şi cu părinţii (12,19%).

    Gestionarea cazurilor medicale complexe precum naşterile premature devine un criteriu important pentru paciente. Mămicile (74,44%) vor să găsească într-un spital privat dedicat femeilior posibilitatea de a realiza aici toate tipurile de investigaţii şi intervenţii de obstetrică şi ginecologie. De asemenea, serviciile medicale de urgenţă sunt apreciate de 73% dintre respondenţi. Aparatura medicală avansată este foarte importantă pentru 64,88% dintre mămici, în vreme ce posibilitatea realizării de intervenţii pediatrice complexe, ca în străinatate, este importantă pentru 70% dintre acestea.

    Pentru sănătatea copiilor lor, 84,40% dintre mămici îşi doresc o relaţie de lungă durată şi de încredere cu medicul pediatru, o atmosferă caldă, confortabilă, într-o zonă liniştită şi asistenţă personalizată. Facilităţi precum: existenţa locurilor de parcare, posibilitatea de acces la mijloace de transport în comun sau serviciile de catering din spital sunt secundare.


Sursa Rogalski Grigoriu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu