Obiectivele Grupului Bayer sunt construite pe o intensificare a accentului pus pe inovație în cadrul diviziilor sale privind știința vieții, HealthCare și CropScience.
"În general, ne așteptăm ca raportul de vânzări să crească în următorii ani", a declarat președintele Consiliului de Administrație, Dr. Marijn Dekkers, adresându-se unui număr de 140 de jurnaliști prezenți la conferința Bayer’s Perspective on Innovation 2014 din Leverkusen. Bugetul de cercetare și dezvoltare în domeniul Life Science se ridică la 3,2 miliarde de euro în acest an. Din această sumă, un procent de 70% este destinat diviziei Bayer HealthCare și 30% este alocat Bayer CropScience. Dekkers a afirmat că, din poziția unei companii de talie mondială, având ca obiect de activitate științele vieții, Bayer va continua să vizeze piețe atractive cu rate înalte de creștere, în acest sens având perspective foarte bune pentru viitor.
El a explicat că în cadrul companiei lucrează peste13.000 de angajați în zona de cercetare și dezvoltare, 61% dintre ei în divizia HealthCare și 39% în CropScience, și că s-au înregistrat progrese majore în ambele divizii. În sectorul farmaceutic, Bayer a finalizat cu succes 25 de studii clinice de fază III din 2010, iar la CropScience a introdus 30 de noi ingrediente active pe piață între 2000 și 2013. Numai anul trecut, Bayer a solicitat 500 de patente în cadrul activităţilor privind științele vieții.
Dekkers a remarcat că dezvoltarea de noi produse este esențială pentru succesul afacerilor privind știința vieții. La fel de importantă, însă, este capacitatea de a promova produsele și de a câștiga cote de piață. În domeniul farmaceutic, Bayer este una dintre companiile globale cu cea mai rapidă creștere, cu poziții de lider în ceea ce privește indicatori cheie. În afacerea cu medicamente fără prescripție medicală, compania este clasată pe locul doi în lume. Bayer este, de asemenea, puternică în afacerile din domeniul agriculturii.
"Suntem una dintre companiile cu cea mai rapidă creștere în ceea ce privește știința culturii", a spus Dekkers. CropScience ocupă locul al doilea la nivel mondial în protecția culturilor. În prezent, afacerea cu semințe este pe locul al 7-lea la nivel global și urmează să fie extinsă în continuare.
"Modelele noastre de afaceri, fie în HealthCare sau CropScience, au multe similitudini", a spus Dekkers. Acestea includ o organizare de cercetare excelentă, o creștere puternică și un marketing inovator. Bayer este un trendsetter în domenii de cercetare intensivă. "Procesele noastre încep în laborator, iar beneficiile ajung la client. Permitem medicilor să ajute pacientii, permitem agricultorilor să ajute la îmbunătăţirea calităţii hranei pentru populaţie, permitem medicilor veterinari să îmbunătăţească starea de sănătate a animalelor. Acest lucru este în conformitate cu misiunea noastră: Bayer: Știință pentru o viață mai bună", a declarat președintele Consiliului de Administrație.
Divizia HealthCare - noi opțiuni de tratament
Dekkers a enumerat ca exemple o serie de produse farmaceutice importante. Cu anticoagulantul Xarelto™, de exemplu, două din trei accidente vasculare cerebrale pot fi prevenite, în comparație cu pacienții care nu iau medicamente anticoagulante. "Acest lucru nu numai că are un impact asupra vieții pacientului, dar și asupra familiei sale", a spus Dekkers. Noi terapii posibile datorită produselor Bayer includ și îmbunătățirea vederii slabe, care însoțește unele boli de ochi, cu Eylea™, înhibarea creșterii tumorii în anumite tipuri de cancer cu Stivarga™ și Xofigo™ și îmbunătățirea vieții persoanelor cu anumite boli pulmonare cu Adempas™. Numai aceste cinci produse au un potențial anual de vânzări de cel puțin 7, 5 miliarde de Euro.
"Succesul produselor recent introduse pe piață a creat un ritm mare de creștere a business-ului pentru noi", a adăugat Dekkers. Sectorul farmaceutic conține în prezent 57 de proiecte, dintre care 20 sunt în faza I de testare clinică, 19 în faza a II-a și 18 în faza a III-a. Printre ele se află cinci noi candidați promițători de substanţe active, care ar trebui să fie gata până în 2015 pentru o decizie privind avansarea la faza a III-a.
Trei dintre aceste proiecte sunt în domeniul cardiologiei și hematologiei, obiectivul lor fiind acela de a îmbunătăți opțiunile de tratament pentru bolile de inimă şi anemia renală. Un alt proiect în oncologie dezvăluie un efect promițător la pacienții cu limfom non-Hodgkin. Iar în ginecologie, Bayer se așteaptă la o nouă opțiune de tratament pentru fibrom uterin simptomatic. "Toate aceste substanţe active candidate au un lucru în comun: sunt dezvoltatedin noi molecule cu un anumit profil activ", a explicat Dekkers.
Nou în faza a –III-a este o substanţă activă pentru tratarea pacienților cu cancer de prostată. Bayer a încheiat un acord cu Orion Corporation, o companie farmaceutică din Espoo, Finlanda, în ceea ce privește dezvoltarea globală și promovarea dezvoltării candidatului ODM-201. Acest modulator receptor cu androgen sub formă de tablete este în prezent în dezvoltare clinică. În septembrie 2014, un studiu clinic de faza III a fost inițiat la bărbații cu risc ridicat de cancer de prostată non-metastazic, rezistent la castrare, care afișează o creștere rapidă a antigenului prostatic specific (PSA), dar cu metastaze nedetectate încă.
De asemenea, Bayer face progrese cu produsele sale de dezvoltare care conțin factor VIII recombinant (rFVIII) pentru tratarea hemofiliei. Pentru aceste produse, compania vrea să investească peste 500 de milioane de Euro în capacități de producție extinse la sediile sale germane din Wuppertal și Leverkusen. În ceea ce privește noul medicament BAY 81-8973, compania intenționează să depună documentația necesară pentru procesul de aprobare înaintea încheierii anului în curs. Un alt produs rFVIII cu acțiune de lungă durată (BAY 94-9027) este, în prezent, în faza a-III-a de teste clinice.
Bayer dorește să devină un lider pe piața produselor fără prescripție medicală, pe care și-a consolidat recent poziția prin achiziționarea diviziei Consumer Care din cadrul Merck & Co., Inc., SUA, precum și a lanțului de farmacii Dihon din China. Dekkers a subliniat că acest segment a crescut mai puternic decât piața însăși pe parcursul mai multor ani. Bayer s-a bucurat de un mare succes în acest sector, prin strategiile sale de dezvoltare pe termen lung a brand-ului. Scopul în următorii doi ani este de a lansa produse inovatoare pe piață, de a extinde în continuare afacerea pe piețele care se află în creștere și de a exploata la maxim eventualele beneficii provenite din achiziții.
Noi metode pentru creșterea randamentului culturilor
Dekkers a mai adăugat că produsele din divizia de CropScience fac viața oamenilor mai ușoară. "Știm cu toții că populația lumii este în creștere tot timpul. Avem nevoie de modalități noi și mai bune pentru a stimula producția agricolă, dacă dorim să avem o aprovizionare cu produse alimentare corespunzătoare în viitor". De exemplu, fungicidul Luna™ susține controlul în condiții de siguranță a infestărilor fungice în diferite soiuri de fructe și legume, cum ar fi mucegaiul și putregaiul. Adengo™, un erbicid pentru porumb, ajută la inhibarea dezvoltării numeroaselor ierburi și buruieni. Porumbul nu este numai indispensabil ca hrană pentru animale, ci se găsește, de asemenea, în multe dintre alimentele de pe mesele noastre, în viața de zi cu zi. Erbicide inovatoare, cum ar fi Adengo™, sunt importante pentru alimentarea populației în creștere, la nivel mondial.
"Ca și în afacerile din sectorul farmaceutic, produsele noi sunt, de asemenea, foarte importante în sectorul agricol", a spus Dekkers. În următorii câțiva ani, divizia de cercetare și dezvoltare pentru protecția culturilor, a semințelor și a calității acestora ar trebui să producă noi inovații pe piață.
În funcție de aprobările din partea autorităților de reglementare, Dekkers a estimat potențialul anual de vânzări la un minim de 4 miliarde de Euro pentru produsele introduse pe piață între 2011 și 2016.
Asemănări majore privind cercetarea pentru produsele destinate oamenilor, animalelor și plantelor
În viitor, Bayer vrea să exploateze la maxim sinergiile în domeniul sănătății oamenilor, animalelor și plantelor, a explicat Kemal Malik, membru al consiliului de management din cadrul Bayer, responsabil cu inovația. În cursul evoluției, procesele din interiorul organismelor vii au rămas surprinzător de asemănătoare. Un aspect comun al tuturor organismelor este că informația lor genetică este stocată sub formă de ADN. În timp ce oamenii, animalele și plantele diferă considerabil în aparență, diferențele privind aspectele de bază nu sunt atât de mari. La oameni, 99,5 până la 100 la sută din toate genele sunt identice. Există doar diferențe minime de secvență, care îi face pe oameni să fie unici.
Oamenii împărtășesc peste 90 la sută din ADN-ul lor cu pisicile și jumătate cu cel al muștelor de fructe. Și chiar aproape 20 la sută din genele pe care oamenii le au în comun cu plantele oferă noi puncte de plecare pentru proiecte de cercetare, care sunt dezvoltate în colaborare interdisciplinară în cadrul grupului Bayer în zonele de mecanisme comune de acțiune și tehnologii de platformă.
Un proiect de cercetare din domeniul producţiei de energie în celule a avut deja succes în fază iniţială. A început cu 3 noi familii de produse de tratare a infecţiilor fungice pentru plante (fungicide). O echipă de cercetători le-a utilizat pe acestea ca punct de pornire pentru dezvoltarea unui nou nematicid, Velum™/Verango™, care are scopul de a proteja recoltele împotriva nematozilor din sol, lansat pe piaţă în 2014. Deoarece infecţiile cu o varietate largă de specii de viermi reprezintă o problemă şi pentru animalele de fermă şi de companie, cercetătorii din domeniul sănătăţii animalelor încercă în prezent să identifice potenţiale ingrediente active cu acelaşi mecanism de acţiune. Între timp, s-a descoperit că această metodă de producere a energiei în celule poate fi relevantă şi pentru creşterea celulelor canceroase. Cercetătorii Bayer au reuşit să demonstreze in vitro că anumite tipuri de melanom reacţionează sensibil la inhibarea furnizării de energie mitocondrială. “Aceste este un exemplu perfect de sinergie în rândul ştiinţelor vieţii,” a declarat Malik.
O altă componentă a activităţilor de inovare Bayer este parteneriatul extern. “Recent, multe proiecte inovatoare de cercetare au debutat sub formă de parteneriate cu instituţii, universităţi şi companii start-up,” a explicat Malik. “În prezent, nu mai este posibil ca o companie să se ocupe de toate aspectele inovării de una singură. Aşadar, înţelegerile şi alianţele de cooperare strategică reprezintă o parte integrantă a lanţului de inovare pentru toate companiile care doresc să aibă succes în domeniul cercetării.”
Malik a declarat că este de o importanţă fundamentală ca aceste parteneriate să fie structurate în mod intelligent, încă de la început. Astfel, fiecare partener poate contribui în mod optim cu expertiza sa în scopul atingerii scopului final mai rapid şi mai eficient. El a arătat că HealthCare şi CropScience dispun, în momentul de faţă, de 850 de parteneriate. Alte două au fost încheiate în 2014, cu scopul de a realiza un avans în ceea ce priveşte ‘big data’ în cadrul sectorului de ştiinţe ale vieţii: parteneriatul de cooperare cu Institutul Broad – un ansamblu de cercetare al Universităţii Harvard şi al Institutului de Tehnologie Massachusetts (MIT) în Boston, Massachusetts, Statele Unite – are ca scop îmbunătăţirea vieţii pacienţilor care suferă de cancer.
Institutul Broad este lider în domeniile analizei genomului, oncogenomiei şi cel al biologiei automatizate. Colaborarea dintre Bayer CropScience şi Targenomix au ca scop identificarea a noi concepte de control al buruienilor şi de îmbunătăţire a calităţii plantelor. Targenomix este o anexă a Institutului Max Planck de Fiziologie Moleculară a Plantelor din Golm, Germania, unul dintre cele mai importante institute la nivel mondial din domeniul biologiei sistemelor de plante.
Inovaţiile sunt rezultatul unei culturi şi a unui mod de gândire deschise. Alte exemple de inovare deschisă în cadrul Bayer mai sunt şi iniţiativele Grants4Targets, Grants4Leads şi Grants4Apps din cadrul Bayer HealthCare, precum şi conceptul CoLaborator din San Francisco, Statele Unite şi Berlin, Germania. Noile investiţii strategice de capital de risc permit accesul la start-up-uri şi tehnologii de viitor, în acelaşi timp promovând şi cultura de inovare şi spiritul antreprenorial Bayer. Prin investiţiile în fondul de sănătate ale Versant Ventures, Bayer HealthCare participă la pionieratul din domeniile biofarmaceutice, produselor medicale şi a altor întreprinderi noi din domeniul ştiinţelor vieţii. Mai mult, împreună cu Ministerul Federal German pentru Economie şi Energie, grupul bancar KfW şi sectorul privat, Bayer HealthCare contribuie la German Hightech Gruenderfonds II, care finanţează start-up-uri noi şi promiţătoare din domeniile ştiinţelor vieţii şi ale sănătăţii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu