Identificarea electronică a pacienţilor, disponibilă pentru furnizorii de servicii medicale din România


Teamnet Dedalus a prezentat în premieră un flux complet automatizat de identificare electronică a pacienţilor, în cadrul Conferinţei Naţionale de Management Medical Modern în Clinici şi Spitale Private de la Mamaia, din perioada 14 - 16 iunie.  Implementat într-un spital sau într-o clinică medicală, un astfel de flux contribuie la obţinerea a până la 100% date complete şi corecte pentru raportare, la creşterea vitezei de completare a datelor şi la o mai mare precizie în serviciile medicale oferite fiecărui pacient:  

 “Fluxul  creşte siguranţa şi acurateţea serviciilor medicale oferite pacientului, în paralel cu reducerea timpului de operare. Prin accesarea şi completarea dosarului medical, în format electronic şi prin identificare electronică, un medic economiseşte în medie 31 min./pacient/zi, creşte cu 20% gradul de completitudine a datelor şi cu 50% precizia lor. Ivo Sccardo, Marketing Manager Dedalus SPA si reprezentant Teamnet Dedalus 

Procesul de identificarea electronică a pacientului începe la sosirea în spital şi continuă chiar după externarea acestuia, prin portalul spitalului. La registratură, pacientul este identificat prin scanarea buletinului, iar datele sunt preluate în sistemul informatic. În spital, identificarea electronică se face printr-o brăţară având imprimat un cod de bară unic şi numele pacientului, utilă în special pentru secţiile de ATI, bloc operator, obstretica si ginecologie, dar si in sectii precum cardiologie sau oncologie. Identificarea se face printr-un cititor de coduri de bare şi permite accesarea tuturor informaţiilor medicale ale unui pacient, în format electronic, chiar la patul acestuia. După ieşirea din spital, pacientul se loghează cu propriile credenţiale în portalul spitalului şi poate vizualiza istoricul medical din perioada şederii în spital: spitalizări, diagnostic, proceduri, rezultate analize de laborator sau radiografii, tratament şi reţete. 

Identificarea electronică are ca element central un dosar medical al pacientului, în care sunt centralizate datele medicale şi administrative, disponibil pe echipamente fixe şi mobile: tabletă, laptop sau desktop. Sunt eliminate astfel cele mai frecvente probleme ale formularelor pe hârtie, din domeniul sanitar: formulare incomplete 20%, date neconforme 50%, rapoarte lipsă 10%, medicamente lipsă 2%, conform unui studiu realizat în 2014 de School of Management, Politecnico di Milano. În plus, un astfel de dosar reuneşte toate informatiile medicale ale pacientului, din toate secţiile şi din ambulatoriul spitalului: trimiteri, tratament, patologie, rezultate analize, regim de masă, intervenţii chirurgicale, alergii etc. 

“În contextual actual din România, implementarea dosarului medical în format electronic la nivel de spital sau clinică şi identificarea electronică a pacientului, constituie avantaje competitive pentru furnizorii de servicii medicale, dar nu pentru mult timp. În Europa, astfel de sisteme informatice sunt uzuale in spitale. Medicii au mai mult timp pentru interacţiunea cu pacienţii deoarece petrec mai puţin timp completând formulare, pot fi setate alarme şi notificări în cazul unor nonconcordanţe între afecţiunile pacientului şi tratament de exemplu, iar accesul la datele pacientului este instant, la patul acestuia.adauga Ivo Saccardo

Pentru detalii, intrați pe www.dedalus-teamnet.ro 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu