Zâmbeşte România, susţinută de Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax® şi Corega®.

„Zâmbeşte România” invită părinţii şi copiii să arate că statisticile negative cu privire la sănătatea orală pot fi demontate 
  • Statisticile arată o Românie cu o stare de sănătate orală precară: 80% dintre români au probleme dentare, cariile fiind cea mai frecventă afecţiune (71%); 
  • Rezultatele celui mai nou studiu privind sănătatea orală la copii, derulat de Zâmbeşte România în 2013 în şcoli, arată că 75% din copiii de până în 13 ani au carii pe dinţii temporari;
  • 4 din 10 copii au carii pe dinţii definitivi, în vreme ce aproape 90% dintre acestea sunt netratate;
  • Campania Zâmbeşte România dă startul Campionatului Naţional de Periaj şi îi invită pe copii şi părinţi să demonstreze că ştiu să aibă grijă de dinţii lor.

Cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătăţii Orale (20 martie), GSK Consumer Healthcare lansează cea de-a treia ediţie a campaniei de educare şi promovare a igienei orale corecte, Zâmbeşte România, susţinută de Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax®  şi Corega®.

Campania demarează şi în acest an ca răspuns la statistici care indică necesitatea programelor de prevenţie şi educaţie pentru sănătatea orală. De-a lungul anului, campania va cuprinde activităţi care vor urmări obiectivul de a facilita accesul la educaţie privind igiena orală, oferind soluţii şi gratuităţi, în vederea îmbunătăţirii sănătăţii orale în rândul populaţiei din România.

Starea de sănătate orală a noii generaţii, în statistici

Campania “Zâmbeşte România” debutează în acest an prezentând concluziile celui mai recent studiu  cu privire la nivelul de sănătatea orală a copiilor, desfăşurat pe parcursul anului 2013, în şcolile din pricipalele 7 oraşe din ţară şi arată că există în continuare o nevoie pronunţată de educaţie atât în rândul copiilor, cât şi al părinţilor. 

Dinţii de lapte ai copiilor, neglijaţi 

Potrivit studiului, 75% dintre copiii între 5 şi 13 ani au carii pe dinţii temporari. Totodată, în medie, 3/4 din dinţii afectaţi ai acestor copii prezintă carii netratate, în timp ce 4% din numărul de dinţi afectaţi au fost extraşi din cauza cariilor. În acest context, specialiştii atrag atenţia părinţilor că neglijarea şi netratarea dinţilor temporari poate să aibă consecinţe asupra dentiţiei definitive.


Dinţii permanenţi, afectaţi de timpuriu

Conform rezultatelor, 4 din 10 copii de până în 13 ani au deja carii pe dinţii definitivi,1 fapt îngrijorător dat fiind că unii dinţi definitivi încep să apară foarte devreme, la vârsta de 6 ani. În plus, 88% din dinţii permanenţi afectaţi ai copiilor sunt afectaţi de carii care sunt neglijate şi nu sunt tratate1, , ceea ce afectează încă de timpuriu starea generală a danturii.

Incidenţa ridicată a cariilor atât în cazul dinţilor temporari, cât şi al celor definitivi, arată lipsa unui comportament de prevenţie şi nevoia de educare cu privire la regulile esenţiale pentru o igienă orală corectă. De asemenea, nivelul ridicat de carii netratate din ambele tipuri de dinţi indică necunoaşterea consecinţelor pe care le poate avea absenţa tratamentului asupra stării generale de sănătate. 

Totodată, studiul arată că 38% dintre copii au placă dentară microbiană semnificativă1, fapt ce semnalizează o stare precară de igienă orală. Placa dentară favorizează apariţia cariilor şi problemelor gingivale şi este un indicator pentru faptul că cei mici nu au o igienă orală corespunzătoare.

Conform unui studiu Zâmbeşte România desfăşurat în rândul populaţiei generale în 2012, 80% dintre români au probleme dentare, cariile reprezentând cea mai frecventă afecţiune (71%).1 Obiceiurile de igienă orală şi atitudinea de prevenţie a părinţilor se răsfrâng şi asupra copiilor lor, fapt sprijinit de rezultatele studiului Zâmbeşte România din şcoli.

„Profilul stării de sănătate orală al şcolarilor, evaluat în cadrul studiului, arată că leziunile carioase şi anomaliile dento-maxilare rămân în continuare o problemă majoră de sănătate publică. Pe lângă acestea, studiul arată că igiena orală a copiilor este neadecvată. Sunt necesare în continuare eforturi susţinute pentru tratarea cariilor, prevenirea apariţiei celor noi, inclusiv prin sigilări, încurajarea şi educarea elevilor pentru o igienă orală corectă, folosirea produselor auxiliare pentru evitarea apariţiei cariilor în zone predispuse, precum şi iniţierea tratamentelor ortodontice precoce”, declară Conf. Univ. Dr. Adina Dumitrache, şef al Disciplinei de Sănătate orală şi Ştiinţe comportamentale, Facultatea de  Medicină Dentară, UMF  "Carol Davila", Bucureşti.

„În primul rând, ca să ne luptăm cu statisticile cu privire la nivelul scăzut de sănătate orală, care afectează populaţia de toate vârstele, trebuie să ne axăm pe prevenţie – şi aceasta începe cu educarea permanentă a copiilor României. Încurajarea vizitelor la stomatolog, programele naţionale în şcoli, facilitarea accesului la informaţii despre igiena orală, cea mai simplă şi la îndemână metodă de prevenţie, precum şi explicarea consecinţelor neglijării ei – toate acestea sunt foarte importante pentru o mai bună sănătate orală  şi, de aceea, ne bucurăm să sprijinim iniţiative foarte utile, precum campania Zâmbeşte România”, a adăugat Rodica Nassar, Preşedinte al Comisiei pentru Sănătate şi Familie a Camerei Deputaţilor.

Consumul de produse de igienă orală la români: creştere în mediul rural

Cel mai recent studiu de piaţă  arată că, şi în 2013, românii au folosit în medie, pe tot parcursul anului, puţin peste 1 tub de pastă de dinţi, ţara noastră situându-se în continuare la o distanţă mare faţă de media europeană. 

Totuşi, în anul 2013, consumul mediu de pastă de dinţi la nivel naţional a înregistrat o creştere uşoară  - influenţată de faptul că în mediul rural consumul de pastă de dinţi aproape s-a dublat, în timp ce în mediul urban, acesta a scăzut uşor.  Astfel, s-a calculat că acum populaţia rurală foloseşte 1 tub de pastă de dinţi la 3 ani în loc de 6 ani, însă la nivel urban, consumul a coborât la numai 1 tub şi jumătate pe an în 2013, faţă de 2 tuburi în 2012. 

De asemenea, studiile de piaţă arată că la nivel naţional se foloseşte în medie, aceeaşi periuţă de dinţi timp de 2 ani. În mediul rural, oamenii îşi schimbă periuţa de dinţi o dată la 10 ani, mai des în comparaţie cu datele Nielsen de anul trecut, având acum o perioadă de folosire redusă la jumătate, însă datele sunt în continuare îngrijorătoare. La nivel urban, populaţia foloseşte acum aceeaşi periuţă de dinţi timp de 2 ani, mai mult decât anul trecut, când o aruncau după 1,5 ani.6 În comparaţie cu datele de la nivel european, 77% dintre germani îşi schimbă periuţa cel puţin o dată la 3 luni. 

Aceste rezultate indică în continuare o igienă orală precară a populaţiei şi apar în contextul în care românii susţin că respectă regulile elementare de igienă dentară, declarând că totuşi îşi periază dinţii de două ori pe zi.

„Statisticile relevate de studiile Zâmbeşte România, atât la adulţi cât şi la copii, sunt corelate cu datele de consum de produse de îngrijire orală. Toate acestea arată că, în lipsa unor programe ample şi constante de educare pentru prevenţie, începând de la cele mai mici vârste, precum şi în rândul părinţilor, aceste date se vor perpetua. Prin activităţile pe care le facem an de an, mai ales în rândul copiilor, Zâmbeşte România urmăreşte să ajute românii să aibă grijă de dinţii lor, iar ei să arate lumii întregi că ştiu să o facă corect. Generaţiile care se formează acum pot modifica statisticile care situează România pe ultimele locuri în clasamentele europene”, a declarat Helen Tomlinson, General Manager GSK Consumer Healthcare România şi ţările Adriatice. 


CALENDARUL CAMPANIEI ZÂMBEŞTE ROMÂNIA ÎN 2014 

Cu mesajul „Ai grijă de sănătatea dinţilor tăi!”, campania Zâmbeşte România susţine cei trei paşi esenţiali pentru o mai bună igienă orală, ca mijloc principal de prevenţie al problemelor dentare: 
  • periajul dinţilor de două, maximum de trei ori pe zi
  • vizită la dentist în mod regulat 
  • o dietă sănătoasă şi echilibrată, care să includă multe fructe şi legume

Campania din România continuă în 2014 cu programe educaţionale pe tema igienei orale şi un puternic apel la acţiune către consumatori, adresat copiilor, părinţilor şi educatorilor.

MARTIE - APRILIE 2014

Campionatul Naţional de Periaj Dentar –  un pariu pentru toată ţara

Odată cu lansarea noii ediţii, Zâmbeşte România, cu susţinerea Aquafresh®, dă startul unei competiţii naţionale care se adresează copiilor de până în 14 ani, familiilor lor, cât şi claselor din şcoala primară şi generală. Competiţia va premia creativitatea şi umorul în modul de a arăta cum îşi îngrijesc dinţii zi de zi. Premiile sunt pe măsură: o excursie la Disneyland împreună cu familia (pentru categoria „Familii”), respectiv 10 premii în valoare de 500 euro (pentru categoria “Şcoală”) pentru dotarea claselor. 

Înscrierile se fac în perioada 20 martie 2014 – 20 aprilie 2014 inclusiv, prin intermediul aplicaţiei de pe www.zambesteromania.ro sau pagina de Facebook Zâmbeşte România. 

Prin Campionatul Naţional de Periaj, Zâmbeşte România urmăreşte să disemineze exemple corecte şi să popularizeze obiceiurile de igienă orală în rândul copiilor, prin ideea că periajul poate fi distractiv. La finalul proiectului, micii campioni vor avea ocazia să facă parte şi dintr-un film-tutorial despre obiceiurile corecte de igienă orală, prin care Zâmbeşte România să arate lumii întregi că românii ştiu şi pot avea grijă corect de dinţii lor.

Campionatul Naţional de Periaj reprezintă, totodată, prima competiţie de educaţie alternativă a copiilor pentru o igienă orală corectă.

ÎNTREGUL AN

Programul de educare în şcoli continuă

Pe durata anului 2014, Zâmbeşte România va include şi un program de educare în şcoli din întreaga ţară, derulat alături de specialişti în igiena orală. Peste 20.000 de copii vor beneficia, în cadrul programului, de sfaturi privind igiena orală şi seturi complete pentru îngrijirea dinţilor, formate din pastă şi periuţă de dinţi.

ÎNTREGUL AN

Consultaţii stomatologice şi detartraje gratuite 

Pe lângă activităţile educaţionale, începând cu 1 aprilie 2014 şi până la finalul anului, vor fi oferite consultaţii gratuite în cabinete stomatologice din întreaga ţară, uşor de rezervat prin intermediul site-ului www.zambesteromania.ro. În plus, în acest an, o parte din cabinetele stomatologice din campanie vor oferi şi detartraje gratuite. 

SEPTEMBRIE 2014

În luna septembrie, Zâmbeşte România va continua programul Caravanei Naţionale „Rabla pentru Periuţa Ta” în 7 oraşe mari din ţară. 

Despre Zâmbeşte România 

Campania Zâmbeşte România a fost dezvoltată în 2012 de GSK Consumer Healthcare, şi brandurile sale Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax® şi Corega®, cu ajutorul specialiştilor în igiena orală, pentru a facilita accesul la educaţie şi la prevenţie, în vederea îmbunătăţirii sănătăţii orale în rândul populaţiei din România. Proiectul face parte din Platforma Europeană pentru o Sănătate Orală mai Bună (BOHEP), amplă iniţiativă europeană lansată în 2012. Mai multe informaţii, sfaturi privind sănătatea orală şi harta cabinetelor medicilor dentişti disponibile pentru consultaţii gratuite sunt disponibile pe platforma online www.zambesteromania.ro şi pe pagina www.facebook.com/zambesteromania.

Despre GSK Consumer Healthcare – Oral Care

GSK - una dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume, al cărei portofoliu are la baza o substanţială activitate de cercetare şi dezvoltare. GSK se dedică îmbunătăţirii calităţii vieţii oamenilor, ajutându-i să realizeze mai multe, să se simtă mai bine şi să trăiască mai mult. În România, obiectivul nostru este ca, prin tot ceea ce facem, să contribuim la creşterea speranţei de viaţa a românilor şi a calităţii vieţii acestora.
GSK Consumer Healthcare crează prima şi cea mai performantă companie de Fast Moving Consumer Health, la baza căreia stau ştiinţa şi valorile. Compania activează în peste 100 de pieţe din întreaga lume şi vinde peste 2 miliarde de produse pe an. 

În România, GSK Consumer Healthcare face parte din grupul de companii GSK, cu o tradiţie  puternică pe piaţa locală, de peste 20 de ani. Portofoliul său include mărci bine cunoscute precum Coldrex®, ParaSinus®, Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax®, Panadol®. Compania este un ambasador al igienei orale şi iniţiatorul proiectului educaţional Zâmbeşte România, care are ca scop atragerea atenţiei asupra importanţei prevenţiei şi igienei orale în România, prin implementarea de acţiuni pe termen scurt şi lung.

Pentru mai multe informaţii, vă rugăm contactaţi: 
GMP PR

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu